Tiszagyulaháza, Kossuth utca 73.

+36 52/391-990

ÜDVÖZÖLJÜK

TISZAGYULAHÁZA

HONLAPJÁN

KELLEMES BÖNGÉSZÉST!

Tisztelt olvasók!

Lassan mögöttünk lesz ez a hosszú forró nyár is. Hogyan is kezdjem, hogy ne legyek fellengzõs, mert azt nem szeretném.  Talán egy vicc részlet az idevaló, úgy kezdõdik, hogy két horgász beszélget és mondja az egyik a másiknak, hogy legalább egyszer fognánk akkora halat, hogy ne keljen hazudni . Na eljött ez az idõszak is. A nyár derekán találtunk olyan új csalit, amellyel olyan harcsákat sikerült zsákmányolni, hogy a szánk nem ért össze. Azért a többes szám, mert a tiszagyulaházi fogások ifj. Katona Ferenc és szerény személyemhez köthetõk. Fecó fogott elõször egy jelentõs 64 kg-os harcsát, aminek a kiemelésében én is segédkezhettem. A legnagyobb harcsa kifogása a következõképpen történt: Két csónakkal mentünk horgászni, egyikben én, másikban Fecó és fia Dominik.  Én haladtam elõl, mikor egyszer megszólalt a telefon, Dominik izgatottan: apa akasztott egy nagy halat. Kérdem tõle kell-e segítség. Mondja nem, bírnak vele. Gondolkodóba estem mégiscsak vissza kellene fordulni, mi van, ha tényleg valami böszme döggel akadt össze az én cimborám. Ahogy így tépelõdöm ismét telefon. Domi az de most már sürgetõen mondja a telefonba: Attila bá jöjjön azonnal, mert nagyon kell a segítség. Tehát fordulás és irány vissza utánuk. Az említett  böszme jószág már csak pihegett a víz tetején, persze az izgalmak elõtte történtek . A hal a Tisza közepén akadt, de fárasztás közben megindult a part felé, abban a reményben, hogy ott akadót talál. Itt kezdõdtek a problémák, mivel Dominik nem jeleskedik még az evezés tudományában és a hal állt nyerésre, mivel a part 5- 10 m –re volt. Utolsó mentsvárként Fecó azt találta ki, hogy ha evezõvel nem megy, akkor indítsa be Domi a csónakmotort. Na, ez jobban sikerült mint az evezés. Ebben a helyzetben találkoztunk. Amíg csak a fejét láttam addig semmi komoly aggodalmam nem volt, hogy ezt a halat bevesszük a csónakba, de miután átszálltam a másik csónakba jócskán megnõtt az aggodalom. Láttam már filmeken, hogy ekkora jószágot kézzel vesznek ki, na ez bennem fel sem merült, mivel ekkora jószág mekkora pocsékolást tudna véghezvinni az én kezemen. Maradt a vágóhorog, megkopogtattuk a fejét, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Fordult még egyet majd ismét fent volt a víz tetején, ott volt az alkalom, hogy beemeljük a csónakba. A vágóhorog szerencsés helyen akadt, emelés, és ekkor lepõdtünk meg igazán, mivel a harcsa igazi nagysága csak most volt látható. Utólag kiderült 2m 28cm volt, nagy nehezen bekínlódtuk a csónakba, ezt követõen azon találtuk magunkat, hogy mindketten a harcsán ülünk, nehogy eszébe se jusson ficánkolni, mivel egy farok lendítéssel akár vissza is adhatta volna magának a szabadságot. Kikötöztük, hogy ne tudjon ugrálni, utána úgy nézett ki, mint a kötözött sonka. Szóval így esett ez az eset. Nem tudom mennyire lehet visszaadni azokat az izgalmakat így papíron, de aki akkor ott volt, szerintem nem felejti. Ezt követõen én is fogtam egy 36 kg-os majd egy 38 kg-os harcsát, és pár kisebb harcsát is horogra akasztottunk, szóval a horgászparadicsomban éreztük magunkat a megfogott halak után. Az állításnak alátámasztására álljon itt egy pár fotó:

Ekkora halakat nem minden nap fog az emberfia és a megakasztástól a csónakba beemelésig eltelt idõ és események felejthetetlen percek a résztvevõk számára.

Ilyen sok szép harcsa után egy recept hozzá a kóstoláshoz:

Baconös-tejfölös harcsapaprikás galuskával

A harcsapaprikás hozzávalói: 25 dkg szeletelt bacon, 1-2 evõkanál olaj, 3 kisebb fej hagyma, 2 hegyes erõs paprika, 1 paradicsom, 1 harcsa bõr és szálka nélküli filéje, só, 2,5 fehér kanál fûszerpaprika, 7-8 dl forró víz.

A habaráshoz: 4-5 evõkanál 20 %-os tejföl, 1-2 dl hideg víz, 1,5 evõkanál rétes liszt. Az elkészítés menete megegyezik a finom pörköltével, elõször szalonna, aztán hagyma, zöldpaprika, paradicsom, hal, só, fûszerpaprika víz, végül habarás. Ezen a recepten lehet még csavarni, ha a fõzés elõtt a halat pácoljuk, de anélkül is nagyon finom lesz a végeredmény. A háziasszonyokat a galuska receptjével nem szeretném untatni. Remélem, aki meg tudja kóstolni, ízlik majd neki.